Por Gabriel Albiac
ABC - 08.07.09
«Os asasinos de Auschwitz cercenaron aos xudeus da humanidade e negáronlles o dereito a existir»: talvez sexa Emil Ludwig Fackenheim quen mellor formule a dimensión teolóxica do exterminio nazi contra o pobo xudeu. Non é o máis aterrador a cifra dos seis millóns. O é a precisión coa que, antes de ser gaseado, cada un deles debía ser desprovisto individualmente de até o seu último atributo de home. De modo que o aniquilado non fose unha fracción -nin sequera unha fracción criminal ou odiosa- da especie humana. Senón un virus, ao cal fumigábase preventivamente. Así, a loxística da morte nos Campos era tan moralmente trivial canto a desratización nas cloacas.O Ziklon-B foi posto no mercado como a última palabra en raticidas. Nada máis funcional que usar como laboratorio da súa eficacia aos especímenes amoreados en Auschwitz, Dachau, Treblinka, Sobibor... «Non eran humanos», repiten os anciáns alemáns a quen Goldhagen entrevista no seu libro "Os verdugos voluntarios de Hitler". eles, grises pais de familia nos anos trinta, correron coas execucións nas zonas rurais. Nada, ou case nada, sabían de política. Déuselles un revólver, instrucións para non ser salpicados polas astillas que saltan da caluga ao estalar a bala. Cumpriron a súa tarefa coa mesma asqueada indiferenza coa que pisarían orugas. Non eran humanos.
Foran veciños seus até dous días antes. Pero aquilo debía ser visto agora como un malentendido; ou, máis ben, como unha conspiración para infectar ao pobo ario. Non eran humanos xa, cando lles disparaban. Eran o inimigo das leis da natureza e dos homes. Conforme ao ditado por Adolf Hitler en 1934: «Ao ario e o xudeu, opóñoos mutuamente. E, se dou nome a un xudeu de home, estou obrigado a buscar un nome diferente para o outro. Porque están tan separados entre si, como o están as especies animais da especie humana. E non é que eu estea a chamar animal ao xudeu. Está o xudeu máis lonxe do animal que nós, os arios. é un ser alleo á orde natural; é un ser contra natura».
Proliferou, consecuente, a iconografía burlesca do monstro: nariz rinoceróntica, ropón negro e raído, desaliñados tirabuzons baixo a kipá, ollo aviso... O «xudeu Süss» de cineastas e debuxantes nazis tiña todos os trazos do repelente. A súa mente maquinaba as resentidas perversidades que contra a beleza humana -a moral como a física lle puñan en condicións de perpetrar o seu enfermo retorcimento anímico e o seu inesgotable atesourar diñeiro ilícito. A eficacia desa iconografía foi demoledora. Funcionaba así: unha encantadora nena aria, loira e con tirabuzóns, enfróntase ao repugnante xudeu ataviado de cascuda: «Pero como poden os xudeus violar con total impunidade todas as leis humanas e internacionais?». Cínicamente indiferente, responde o home insecto: «O noso bo diñeiro cústanos». O xudeu é o inimigo do humano. O seu diñeiro, sabiamente administrado, borrará aos verdadeiros homes da terra. Setenta e cinco anos despois, abro o xornal El País. Viñeta. Unha encantadora nena aria, loira e con tirabuzóns, enfróntase ao repugnante xudeu ataviado de cascuda: «Pero como pode Israel violar con total impunidade todas as leis humanas e internacionais?». Cínicamente indiferente, responde o home insecto: «O noso bo diñeiro cústanos». Israel é o inimigo do humano. A sabia administración do seu diñeiro busca borrar aos verdadeiros homes da terra. Sucedeu en Madrid. Hai oito días. Auschwitz non é aquí cousa do pasado.
Comentarios