Carta para o inferno


Por Tzvi Meiri


Para o oficial da S.S. Comandante do campo de exterminio Auschwitz:


Finalmente chegou o momento de que saiba estas cousas da miña parte, o preso número 17724 de Auschwitz-Birkenau: Fun eu quen foi traído aquí coa miña familia coma bestas, nun vagón de animais, en condicións que non poden ser descritas, durante dúas noites e dous días cara ao seu campo, sen que nos deran auga ou puidéramos baixar para facer as nosas necesidades durante todo o camiño. Nin sentar se podía, organizamos quendas para que alguén se puidera sentar de cando en vez.


Fun eu quen foi arrastrado brutalmente dos vagóns. Ao chegar a ese lugar horroroso, no cal me despedín da miña familia, e á que na súa maioría non volvín ver con vida. Fun obrigado a espirme, fun levado a golpes dentro dunha manda de xente totalmente humillada!, do mesmo xeito que eu, á selección.


E fun seleccionado para seguir vivindo, polo momento, e a sufrir. Pero foi algo temporario, até esgotar a miña última pinga de vida. Son eu quen foi vestido cun fino pixama a raias e dúas zocas de madeira, as dúas para o pe esquerdo, tatuáronme un número e tiráronme xunto con todos a un tempo nunha gaiola enorme chamada "o campo dos xitanos".


Son eu, quen foi aldraxado de todas as maneiras posibles, fixéronme pasar fame sen límite e déronme un puré de remolacha de bestas nunha pota suxa que sacaron das cousas que roubaron dos xudeus. Xunto con nove prisioneiros máis, agardamos para xantar sen culler nin garfo nunha enorme cola mentres cada un fixaba a súa ollada famenta no seu compañeiro para ver canto comía.

Son eu, quen recibiu quince golpes cun cable groso de electricidade cando tentei sacar a casca dunha pataca do lixo da cociña das S.S.

Son eu quen traballou como un escravo dezaseis horas diarias nunha mina de sal polas cales recibín 160 gramos de pan e medio litro de auga por día. Saltei, corrín e boteime ao chan segundo a orde e a tolemia do oficial de turno que seleccionaba a vida ou a morte de cando en vez.

E a pesar de todo eu sobrevivín e non conseguiron matarme, a pesar de que máis dunha vez, tiven a idea de acabar coa loita e porlle fin a toda a miseria.

E aquí, agora, unha parte dun artigo nun xornal que apareceu esta semana en Israel di: "membros dunha delegación de cincuenta persoas, mozos do movemento kibbutziano, puxeron flores e ergueron a bandeira israelí, finalizando o acto leron Kadish e cantaron o Hatikvah".

Sabe onde? En Auschwitz!!

Quero que saiba, que una das participantes desta delegación é a miña neta, neta dun ex preso de Auschwitz-Birkenau.

Pasaron 42 anos, nos cales non puiden deixar de martirizarme e pensar: como foi que non me revelei? Avergoñeime fronte aos meus fillos e case non fun quen de contarlles nada sobre a miña experiencia alí, nesoutro planeta, porque sentínme levado coma ovella ao matadoiro.

E de súpeto os meus netos (todos uns sabras, sabe?) axudáronme a comprender. Eu si me revelei, si loite contra vostedes, porque vostedes queríanme ver alí morto e derramar a miña cinza xunto ás cinzas de moitos máis, nos campos de Auschwitz. Pero eu non me rendín fronte a vostedes, e agora hai continuidade e futuro.

A miña neta pasou por baixo dos odiados portóns de Auschwitz, ergueita e orgullosa, participante dunha delegación israelí, baixo a bandeira de Israel. E alí, no val da morte cantou o Hatikvah, o himno do Estado de Israel. . E así é que non fun como ovella ao matadoiro, senón que loitei, reveleime e seguín adiante. Así é como nunha guerra entre nós, fun eu o que gañei. O símbolo do meu triunfo, é a miña neta cantando orgullosa o Hatikvah.

Asinado por o avó de Segit, integrante da delegación israelí.

Comentarios