EU SON SIONISTA



Por Yair Lapid

Ynet - 02.02.09
.
Eu son sionista.
Creo que o pobo xudeu se estableceu na Terra de Israel, aínda que un pouco tarde. Se escoitase os timbres de alarma, non existiría o Holocausto, e o meu avó asasinado -que foi nomeado despois de- sería capaz de bailar un último vals coa miña avoa a beiras do río Yarkon.
.
Eu son sionista.
O hebreo é a lingua que utilizo para dar grazas ao Creador, e tamén para blasfemar nos atascos. A Biblia non só contén a miña historia, senón tamén a miña xeografía. O Rei Saúl foi buscar mulas no que hoxe é a autoestrada 443, o profeta Jonás abordou a súa embarcación non moi lonxe do que hoxe é un restaurante de Jaffa, e o balcón desde onde David observaba a Bathsheba debe ser comprado hai pouco por algún oligarca.
.
Eu son sionista.
A primeira vez que vin ao meu fillo cun uniforme do Tzahal boteime a chorar, non me perdín durante os últimos 20 anos ningunha cerimonia de aceso do facho do Día da Independencia, e a miña televisión, feita en Corea, ensinoume a animar á nosa selección de fútbol.
.
Eu son sionista.
Creo no noso dereito nacional a esta terra. As persoas que foron perseguidas sen motivo algún a través da historia teñen dereito a un estado propio e aos seus propios F-16. Cada mostra de antisemitismo desde Londres a Bombai dóeme moi dentro. Agora mesmo estou a pensar que eses xudeus que elixen vivir no estranxeiro non entenden algo moi básico acerca deste mundo. O estado de Israel non se estableceu a fin de que os antisemitas desaparecesen, senón máis ben para que podamos dicirlles que se vaian á merda.
.
Eu son sionista.
Disparáronme no Líbano, uns foguetes Katyusha caeron a escasos centímetros de min en Kiryat Shmona; mísiles iraquís aterraron preto da miña casa durante a primeira Guerra do Golfo; estaba en Sderot cando se activou o sistema de alerta antimísiles; terroristas se inmolaron non moi lonxe da casa dos meus pais; os meus fillos, aferrándose á súa avoa que chegou até aquí desde Polonia para escapar da morte, tiveron que acubillarse nun refuxio antes de que nin sequera soubesen pronunciar o seu nome. Con todo, e a pesar de todo, sempre me sentín afortunado de poder vivir aquí, e non sinto realmente ben en ningún outro lugar.



Eu son sionista.
Creo que calquera que viva en Isael debe servir no exército de Defensa, pagar os impostos, votar nas eleccións, e estar familiarizado polo menos coa letra de Shalom Hanoch. Creo que o Estado de Israel non é só un lugar, tamén é unha idea, e creo verdadeiramente nos tres mandamentos extras gravados nunha das paredes do museo do Holocausto de Washington: "Non serás unha vítima, non as crearás, e sobre todo, nunca serás un mero espectador".
Eu son sionista.
Recosteime sobre as miñas costas para admirar a Capela Sixtina, merquei unha postal da catedral de Notre-Dáme en París, e impresionoume profundamente o Buda de esmeralda do palacio do rei en Bangkok. Con todo, sigo crendo que Tel Aviv sempre resulta máis entretido, que o Mar Vermello é verde, e que os túneles do Muro Occidental (Muro das Lamentacións) proporcionan unha moita máis poderosa experiencia espiritual. É certo que non son obxectivo, pero tampouco son obxectivo con respecto á miña esposa e os meus fillos.
.
Eu son sionista.
Son un home do mañá, pero tamén vivo do meu pasado. A miña dinastía inclúe a Moisés, Xesús, Maimonides, Sigmund Freud, Karl Marx, Albert Einstein, Woody Allen, Bobby Fischer, Bob Dylan, Franz Kafka, Herzl e Ben-Gurion. Formo parte dunha pequena minoría perseguida que influíu no mundo moito máis que ningunha outra nación. Mentres que outros invisten as súas enerxías na guerra, tivemos o sentido de investir nas nosas mentes.
.
Eu son sionista.
Ás veces, miro ao meu ao redor e énchome de satisfacción porque vivo mellor que millóns de indios, que máis de 1000 millóns de chineses, que todo o continente africano, que máis de 250 millóns de indonesios, e porque a miña vida tamén é mellor en xeral que a dos tailandeses, os filipinos, os rusos, os ucraínos e que todo o mundo musulmán, coa excepción do Sultán de Brunei. E iso que vivo nun país en estado de sitio, que non ten recursos naturais, pero no que, no entanto, o semáforo sempre funciona e temos conexión de alta velocidade a Internet.
.
Eu son sionista.
O meu sionismo é natural, do mesmo xeito que é natural para min ser pai, esposo e fillo. Esas persoas que din que eles, e só eles, representan ao "verdadeiro sionismo", na miña opinión, resultan ridículas. O meu sionismo non se mide polo tamaño da miña kippá, polo barrio onde vivo, ou polo partido ao que vou votar. Naceu hai xa moito tempo, antes de que nacese, nunha rúa cuberto de neve do gueto de Budapest, onde o meu pai tratou, en balde, de entender por que todo o mundo trataba de matalo.
.
Eu son sionista.
Cada vez que morre unha vítima inocente, inclino a miña cabeza, porque eu tamén fun unha vítima inocente. Non teño ningún desexo ou intención de adoptar as normas morais dos meus inimigos. Non quero ser coma eles. Eu non vivo da miña espada, simplemente a manteño baixo a miña almofada.
.
Eu son sionista.
Non son o único en aferrarme aos dereitos dos nosos antepasados, pero tamén é o deber dos fillos. A xente que creou este estado vivía e traballaba baixo unhas condicións moito peores que coas que me tiven que enfrontar, no entanto, non é cuestión de contentarse cunha mera supervivencia. eles tamén trataron de axudar a establecer un mundo mellor, máis prudente, máis humano e máis moral. Eles estaban dispostos a morrer por esta causa, eu trato de vivir por ela.

Comentarios