TARANTINO, FRONTE AOS NAZIS


O director chega a Berlín, onde prepara a rodaxe de "Inglorius Bastards". Brad Pitt dará vida ao protagonista, o tenente Aldo Raine


A nova película de Quentin Tarantino promete ser un auténtico baño de sangue, mesmo para o nivel de imperturbabilidade do que adoita facer gala o director estadounidense, autor de filmes como 'Pulp Fiction' e 'Reservoir Dogs'. Aínda que a rodaxe comezará en Berlín o 13 de outubro, o controvertido director está xa na capital alemá para tomar alí as decisións finais con respecto ao reparto e localizacións. O papel estelar será interpretado por Brad Pitt. A súa personaxe, un tenente chamado Aldo Raine, está ao mando dun grupo de soldados xudeus norteamericanos que son lanzados á Europa ocupada polos nazis para vingarse dos alemáns e destruír a súa moral. O ton en que se desenvolve esta película, provisiriamente titulada 'Inglorious Bastards' [Bastardos ignominiosos], xustifícao, ao principio, o tenente Raine nunha arenga que pronuncia perante os seus homes. Segundo unha versión do guión filtrada á prensa, o oficial dilles: "Todo home que estea baixo o meu mando débeme cen cabeleiras de nazis arrincadas das cabezas de cen nazis mortos, ou morrer no intento". Pero posiblemente o que conmocione máis aos alemáns non sexa a crueza deses episodios nos que se arrincan cabeleiras, grávanse esvásticas na fronte, dispárase aos testículos ou se estrangula lentamente, todo iso presentado coa acostumada afección polos detalles de Tarantino. O máis grave será aceptar como a Segunda Guerra Mundial se converte nunha especie de libro de cómics violentos no que nin un só personaxe alemán ostenta ningún valor persoal.


Tempos crus


A xulgar por este guión de Tarantino que se filtrou, o único alemán bo é o alemán morto, concentrándose a totalidade do suspense na forma en que debe morrer. Para a moderna Alemaña, todo iso supón un regreso aos tempos máis crus da propaganda de guerra antialemana. "Éste é un caso no que a cultura popular tropezouse coa Alemaña nazi e o Holocausto e cunha forza sen precedentes", dixo Tobias Kniebe, crítico de cine do diario 'Suddeutsche Zeitung'. "E os efectos desta colisión son absolutamente impredicibles". Durante 60 anos, os directores de cine alemáns utilizaron as películas de guerra como instrumentos pedagóxicos para mostrar a forma en que os bos alemáns deberían reaccionar fronte ao terror nazi. Recentemente, en Alemaña produciuse un intenso debate sobre se se debeu permitir ou non que Hollywood fixese unha película sobre o conde Claus Schenk von Stauffenberg, o home que tentou acabar coa vida de Hitler cunha bomba e ao que todo o país considera, case, como un heroe de guerra. O máis probable é que esta película de Tarantino, antes que procurarlles o perverso pracer de escribir unhas malas críticas, o que cause sexa un paro cardíaco a todos os críticos cinematográficos alemáns. "Todos eses historiadores e críticos de cine alemáns que xa se quedaron sen alento por culpa de Tom Cruise e dos seus intentos de conseguir unha imaxe correcta de Von Stauffenberg sentirán tan arrepiados por 'Inglorious Bastards' que, de inmediato, atacarana salvaxemente", continuaba dicindo Kniebe. "Aínda que é moi posible que ese, precisamente, sexa o plan de Tarantino". De feito, o director norteamericano xa está a asegurar insistentemente que a súa película, en realidade, "non tratará en absoluto sobre a guerra, e, moito menos aínda, sobre Alemaña".

Comentarios